Prace graficzne wydają się wielu osobom tak banalne, że wystarczy do nich tylko program graficzny, kilka ruchów i aż dziw, że graficy życzą sobie za tych kilka kliknięć myszką tyle pieniędzy od swoich klientów.

internet4Wydawać by się mogło, że takie projektowanie wizytówek to przecież nic trudnego – wystarczy na odpowiedniku kawałka papieru nanieść odpowiednią czcionką dane kontaktowe właściciela wizytówki, oraz wyrysowane wcześniej logo, a następnie wydrukować. I rzeczywiście tak jest, profesjonalna identyfikacja wizualna firmy musi kosztować, a mimo to żaden z nas nie jest w stanie dostarczyć do drukarni pliku z wzorem wizytówki wyrysowanej przez nas, by można było ten plik wykorzystać.

Okazuje się to bowiem trudniejsze niż się z pozoru wydaje, dlatego dla świętego spokoju dużo lepiej zlecić projektowanie logotypów czy innych materiałów reklamowych specjalistom. Przygotowanie logotypu to jedno – trzeba w odpowiedni sposób wyrysować go w programie graficznym, a następnie zapisać w takim formacie, by można było go wydrukować w każdej drukarni, a także by dało się z jednego pliku powielać logotyp i umieszczać go w różnych materiałach reklamowych. Gdy już mamy odpowiedni logotyp, musimy przygotować wizytówkę o odpowiednich rozmiarach, mającą tekst w odpowiedniej czcionce, i zawrzeć swój logotyp na wizytówce, by był właściwie widoczny. Jakkolwiek by nie opisywać wszystkich procesów, które każdego dnia wykonuje grafik, wydaje się to niezwykle prostą pracą, a mimo to na tyle skomplikowaną, że niewiele osób byłoby w stanie robić to samodzielnie w domu.

Dlatego też pracę specjalistów od reklamy czy marketingu należy szanować, bo choć wielu ludzi nie rozumie, na czym właściwie polega ich praca, czym się zajmują na co dzień, i choć nie potrafimy wymiernie ocenić efektów ich pracy, to jednak gdyby nie oni, do dziś pisalibyśmy szyldy sprayem na kawałku drewna, a jedyną formą reklamy byłoby ogłoszenie na słupie w centrum miasta.

Identyfikacja wizualna firmy – ile warto zainwestować?

Także mogą ci się spodobać: