Obecnie wyróżnia się trzy główne mechanizmy działania układów wspomagania kierowniczego. Pneumatyczne, które wykorzystywane jest przede wszystkim w dużych samochodach, elektryczne nadal dość rzadkie i hydrauliczne, najczęściej wykorzystywane w samochodach osobowych. Działanie pompy w tym ostatnim zapewnia jego właściwe funkcjonowanie.

Działanie pompy wspomagania hydraulicznego

pompa wspomagania vwPoprawne działanie pompy wspomagania jest odpowiedzialne za efektywność układu wspomagania. Najczęściej stosowane w samochodach osobowych, są systemy hydrauliczne, których sercem są systemy tłoczące płyn. W samochodach pompa wspomagania VW, BMW czy innej marki wykorzystuje te same mechanizmy. Mechanizm napędzany jest przez pasek. Następnie w obiegu zamkniętym płyn pod ciśnieniem przesuwa tłok, odbywa się to w odpowiedzi na ruch kierownicą. Za przemieszczanie płynu do odpowiednich komór układu, odpowiedzialne są przewody, które podłączone są do pompy. Zablokowanie przepływu do jednej z komór sprawia, że tłok przemieszcza się, a koła skręcają. W wielu modelach VW, w razie uszkodzenia pompy układu wspomagania, niezbędna będzie jej wymiana, gdyż nie jej konstrukcja uniemożliwia wymianę drobnych elementów uszczelniających. Z tego powodu regeneracja musiałaby odbywać się przez wymienienie całego mechanizmu wewnętrznego pompy. Odpowiedni dobór wysokiej jakości płynu do wspomagania wpłynie na jej bezawaryjne działanie.

Samochody osobowe VW oraz innych marek wykorzystują najczęściej hydrauliczne układy wspomagania kierownicy. Opierają się one na działaniu pompy, która wykorzystuje płyn pod ciśnieniem do przemieszczania tłoka, ten natomiast wpływa na skręt kół pojazdu. Odpowiednie użycie płynu do wspomagania może zapewnić bezawaryjną pracę układu przez długi czas.

Hydrauliczne układy wspomagania w VW

Także mogą ci się spodobać: